Contact met ouders / verzorgers
Wij vinden het belangrijk dat u als ouders of verzorgers op de hoogte bent van waar uw kind mee bezig is op de opvang of op school. Om met ouders / verzorgers te communiceren gebruiken wij daarom twee communicatiemiddelen:
- Ouderportaal voor de opvang.
- Parro voor de basisschool.
Ouderportaal
Inlog aanmaken: zo werkt het
Gebruikersnaam = e-mailadres
Gaat je kind naar de kinderopvang of buitenschoolse opvang van IRIS opvang? Dan ben je klant van ons en hebben wij jouw e-mailadres geregistreerd. Voor het online ouderportaal is dít e-mailadres je gebruikersnaam.
Wachtwoord instellen
Om je eigen inlog aan te maken, heb je naast je gebruikersnaam ook een wachtwoord nodig. Dit stel je eenvoudig en snel zelf in. Klik op de paarse knop ‘Inlog ouderportaal’. Vervolgens staat daar ‘nieuw wachtwoord aanvragen’. Klik hierop en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan vrijwel direct een e-mail met een korte instructie voor het instellen van je eigen wachtwoord.
Inloggen
Heb je jouw wachtwoord ingesteld? Dan kun je met je gebruikersnaam en je wachtwoord meteen inloggen in het ouderportaal. Inloggen kan via de browser (bijvoorbeeld met Google Chrome, Microsoft Edge of Safari) en via de app. Wie via de browser is ingelogd, heeft iets meer mogelijkheden in het ouderportaal. Aan een uitgebreider aanbod van functionaliteiten in de app wordt gewerkt.
Zelf online regelen
In het ouderportaal is een aantal dingen gemakkelijk zelf te regelen. Denk aan het aanvragen van extra opvang, afmelden en het doorgeven van ruilingen. Aanvragen voor extra opvang en ruilingen ontvangen wij graag minimaal een week van tevoren, zodat we beter in staat zijn om aan je wensen te voldoen. We proberen zo snel mogelijk te reageren.
Structurele wijzigingen
Structurele wijzigingen in het opvangcontract verlopen niet via het ouderportaal. Deze kunnen worden gemaild naar de administratie van IRIS Opvang.
Vragen?
Kijk bij vragen over het ouderportaal eens op de pagina FAQ op deze website. Hier wordt een flink aantal veel gestelde vragen beantwoord. Staat je vraag hier niet tussen, stel deze dan gerust in een mail: info@irisopvang.nl.
Parro
Waarvoor gebruiken wij Parro?
Berichten en foto's van activiteiten uit de groep van uw kind kunt u volgen via Parro. Dit kan via de Parro app of via de Parro webapp. Met Parro blijft u altijd en overal op de hoogte van zowel de leuke als belangrijke schoolzaken.
- Wij kunnen u als ouders gemakkelijk op de hoogte houden binnen een afgesloten en veilige omgeving;
- U ontvangt een bericht, een foto, een oproep of andere informatie via de Parro app of via de Parro webapp;
- Parro is een afgeschermde omgeving;
- Om uw kind te kunnen volgen heeft u als volger een account en een koppelcode van de leerkracht nodig.
Parro in 3 stappen
- Aanmelden bij Parro
Allereerst heeft u als ouder een account nodig voor Parro. Een leerkracht kan u hiertoe uitnodigen in Parro. Als u een account heeft kunt u inloggen in de app of de webapp gebruiken. - Koppelcode
Een koppelcode krijgt u via de leerkracht. Bij de uitnodiging per e-mail zit de koppelcode. Deze koppelcode kunt u gebruiken in de webapp of in de Parro app. - Meer kinderen volgen?
Zorg ten eerste dat u een koppelcode heeft voor het kind dat u nu nog niet volgt. Elke koppelcode is namelijk een unieke koppeling tussen een kind en diens groep. Nieuwe koppelcodes kunt u vervolgens aan uw bestaande account toevoegen via "Groep toevoegen" onder groepen.
U kunt Parro ook gebruiken via de webapp: talk.parro.com. Wilt u meer informatie over Parro? Kijk dan op https://parro.education/ouders/.
Dit vinden anderen
van ons
Benieuwd naar wat ouders en verzorgers zeggen over IKC Marnix?